2022-07-05 11:20 PM
عَلى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ
برتختهايي در آن جنّات قرار دارندكه كف آن بافته شده.
?? برانديشههاي معنوي و متعالي كه بافته همت معنوي خودشان است قرار دارند و از آن افقهاي معنوي خود، كه در قيامت صورت تخت يافته، بر عالَم مينگرند.
يعني در منظري برتر از بقيه مردم هستند و جا دارد كه بقيه از آنها پيروي كنند.
همانطور كه اينها در قله انديشه توحيدي تكيه زده بودند، در قيامت اين حالت؛ صورتِ مخصوص خود را ظاهر مينمايد.
مُتَّكِئِينَ عَلَيْها مُتَقابِلِينَ
مقربين بر تختهاي بافتهشده قرار دارند، در حالي كه همه روبروي هم هستند
✅ - پُشت مؤمن همة جلو است و پُشت ندارد -
✅اینان در نهايتِ درجه انس و صفاي باطن هستند و پشت سرهمديگر غيبت و عيبگويي نميكنند.
در رتبههاي مساوي قرار دارند و هيچ حجابي بين آنها نيست در عين يگانگي، چون اينها در دنيا از همه پيرايهها و اسم و رسمها گذشته بودند و با خودِ حقيقت زندگي ميكردند، و در دنيا هم مؤيد يكديگر بودند و عملاً هر كدام آيينه نمايش حق براي ديگري بود.
يكي صحيفه فاطميه از عالم غيب ميگرفت، به نام فاطمهزهرا و اميرالمؤمنين آن را مينوشتند و از طرف ديگر؛
علي به عنوان امام مسلمين حقايق زندگي امت را از عالم غيب اَخذ مينمود و بر فاطمه و بر ساير امت مينماياند.
در هر حال مقربين، چه مقام اعلاي مقربين كه معصوم باشند و چه مقام نازله مقربين، همه در چنين كمالاتي بسر ميبرند.
عمده آن است كه از مسير صاحبان اصلي قرب فاصله نگيريم.
برتختهايي در آن جنّات قرار دارندكه كف آن بافته شده.
?? برانديشههاي معنوي و متعالي كه بافته همت معنوي خودشان است قرار دارند و از آن افقهاي معنوي خود، كه در قيامت صورت تخت يافته، بر عالَم مينگرند.
يعني در منظري برتر از بقيه مردم هستند و جا دارد كه بقيه از آنها پيروي كنند.
همانطور كه اينها در قله انديشه توحيدي تكيه زده بودند، در قيامت اين حالت؛ صورتِ مخصوص خود را ظاهر مينمايد.
مُتَّكِئِينَ عَلَيْها مُتَقابِلِينَ
مقربين بر تختهاي بافتهشده قرار دارند، در حالي كه همه روبروي هم هستند
✅ - پُشت مؤمن همة جلو است و پُشت ندارد -
✅اینان در نهايتِ درجه انس و صفاي باطن هستند و پشت سرهمديگر غيبت و عيبگويي نميكنند.
در رتبههاي مساوي قرار دارند و هيچ حجابي بين آنها نيست در عين يگانگي، چون اينها در دنيا از همه پيرايهها و اسم و رسمها گذشته بودند و با خودِ حقيقت زندگي ميكردند، و در دنيا هم مؤيد يكديگر بودند و عملاً هر كدام آيينه نمايش حق براي ديگري بود.
يكي صحيفه فاطميه از عالم غيب ميگرفت، به نام فاطمهزهرا و اميرالمؤمنين آن را مينوشتند و از طرف ديگر؛
علي به عنوان امام مسلمين حقايق زندگي امت را از عالم غيب اَخذ مينمود و بر فاطمه و بر ساير امت مينماياند.
در هر حال مقربين، چه مقام اعلاي مقربين كه معصوم باشند و چه مقام نازله مقربين، همه در چنين كمالاتي بسر ميبرند.
عمده آن است كه از مسير صاحبان اصلي قرب فاصله نگيريم.