2023-05-23 10:17 AM
و دعاء و دعوت : بمعنى خواستن و خواندنست که مورد توجه واقع شود ، نه مطلق نداء کردن یا درخواست کردن چیزی .
و منظور اینکه : خواستن و خواندن خداوند متعال بوسیله همین أسماء حسنى باشد ، البته لازم است انتخاب اسم بتناسب مورد و مقصود باشد ، و این معنی در همه موارد دعاء و مناجات و خواستن حاجات مادّی یا معنوی ، لازم است رعایت شود .
آری برای خداوند متعال نود و نه إسم ( أسماء حسنى ) است ، و هر کدام از آنها مظهر صفتی مخصوص باشد ، و در این باره در ماده اسم ( سماء ) از کتاب التحقيق بحث شده است البته اگر کسی بمقام توحید ذات و نفی صفات رسید : می تواند اسم شريف الله ، و بلکه اسم اعظم - هو ، را در دعوت خود انتخاب کند
و
و بطوریکه گفتیم : أسماى إلهى براى وساطت و توسّل بمقام عظمت جمال جلال پروردگار متعال ، و استفاضه کردن از انوار و فیوضات و قرب او باشد ، و اگر کسی از این أسماء سوء استفاده کرده ، و بأنحاء مختلف ( إدامه ذكر ، نوشتن بصورت طلسم و عدد ، و ذکر أربعینی و غیر آن ) در برآوردن مقاصد خلاف رضای پروردگار متعال ، بکار بندد : از برنامه حق و مشروع خارج گشته ، و هیچگونه سزاوار معاشرت و مصاحبت را نخواهد داشت . و باید توجه شود که : یکی از مشاغلیکه موجب مبغوض بودن و محروم گشتن از روحانیت و قرب و عبودیت انسان است ، دعاء نویسی و یاد دادن ذکر و اشتغال بختومات و دستور دادن آن و علاقمند شدن بعلوم غریبه و سحر و شعبده و عدد و طلسمات است
این افراد از مجاری طبیعی سالم و از برنامه های مشروع الهی . ، دست کشیده ، به راههای غیر طبیعی متوسل میشوند .
و در نتیجه به آثار شوم أعمال خودشان ( مادی و روحانی ) گرفتار شده ، و بجزای کارهای خود میرسند
و منظور اینکه : خواستن و خواندن خداوند متعال بوسیله همین أسماء حسنى باشد ، البته لازم است انتخاب اسم بتناسب مورد و مقصود باشد ، و این معنی در همه موارد دعاء و مناجات و خواستن حاجات مادّی یا معنوی ، لازم است رعایت شود .
آری برای خداوند متعال نود و نه إسم ( أسماء حسنى ) است ، و هر کدام از آنها مظهر صفتی مخصوص باشد ، و در این باره در ماده اسم ( سماء ) از کتاب التحقيق بحث شده است البته اگر کسی بمقام توحید ذات و نفی صفات رسید : می تواند اسم شريف الله ، و بلکه اسم اعظم - هو ، را در دعوت خود انتخاب کند
و
و بطوریکه گفتیم : أسماى إلهى براى وساطت و توسّل بمقام عظمت جمال جلال پروردگار متعال ، و استفاضه کردن از انوار و فیوضات و قرب او باشد ، و اگر کسی از این أسماء سوء استفاده کرده ، و بأنحاء مختلف ( إدامه ذكر ، نوشتن بصورت طلسم و عدد ، و ذکر أربعینی و غیر آن ) در برآوردن مقاصد خلاف رضای پروردگار متعال ، بکار بندد : از برنامه حق و مشروع خارج گشته ، و هیچگونه سزاوار معاشرت و مصاحبت را نخواهد داشت . و باید توجه شود که : یکی از مشاغلیکه موجب مبغوض بودن و محروم گشتن از روحانیت و قرب و عبودیت انسان است ، دعاء نویسی و یاد دادن ذکر و اشتغال بختومات و دستور دادن آن و علاقمند شدن بعلوم غریبه و سحر و شعبده و عدد و طلسمات است
این افراد از مجاری طبیعی سالم و از برنامه های مشروع الهی . ، دست کشیده ، به راههای غیر طبیعی متوسل میشوند .
و در نتیجه به آثار شوم أعمال خودشان ( مادی و روحانی ) گرفتار شده ، و بجزای کارهای خود میرسند