2023-05-23 08:31 AM
و برای این مؤمنین بخاطر روشن کردن و رفع اشتباه از موضوع ، سه صفت دیگر ذکر شده است :
أوّل – إقامه صلوة : إقامه بمعنی برپا کردن و فعلیت دادن است ، و مراد در اینمورد بفعلیت آوردن نماز است که حقیقت نماز که عبارت از ارتباط پیدا کردن با خداوند متعال ، و خضوع تمام در مقابل عظمت او ، و خشوع کامل با برنامه مخصوص عملی و قولی ، صورت بگیرد.
دوّم – إيتاء زكوة : یعنی تأدیه کردن حقوق مالی با رغبت تمام .
سوم - و هم راکعون : رکوع بمعنی خضوع کامل است ، و این جمله حالیه است ، یعنی این دو عمل با حالت خضوع تمام انجام گرفته و با کمال میل و توجه و علاقه صورت بگیرد .
و این سه صفت که بطور حقیقت محقق گردد : ظهور خارجی همان ایمان حقیقی خواهد بود که گفته شد
و چنین مؤمنی میتواند در محدوده خود ، مقام ولایت را نسبت بأفراد نیازمند و در مورد احتیاج به اداره امور داشته باشد .
پس در مورد مؤمنین نیز لازم است دو جهت مورد توجه شود :
اوّل - جهت جانشینی آنان از رسولان خدا که وارث آنها باشند .
دوم - جهت دارا بودن صفات سه گانه که ذکر شد
أوّل – إقامه صلوة : إقامه بمعنی برپا کردن و فعلیت دادن است ، و مراد در اینمورد بفعلیت آوردن نماز است که حقیقت نماز که عبارت از ارتباط پیدا کردن با خداوند متعال ، و خضوع تمام در مقابل عظمت او ، و خشوع کامل با برنامه مخصوص عملی و قولی ، صورت بگیرد.
دوّم – إيتاء زكوة : یعنی تأدیه کردن حقوق مالی با رغبت تمام .
سوم - و هم راکعون : رکوع بمعنی خضوع کامل است ، و این جمله حالیه است ، یعنی این دو عمل با حالت خضوع تمام انجام گرفته و با کمال میل و توجه و علاقه صورت بگیرد .
و این سه صفت که بطور حقیقت محقق گردد : ظهور خارجی همان ایمان حقیقی خواهد بود که گفته شد
و چنین مؤمنی میتواند در محدوده خود ، مقام ولایت را نسبت بأفراد نیازمند و در مورد احتیاج به اداره امور داشته باشد .
پس در مورد مؤمنین نیز لازم است دو جهت مورد توجه شود :
اوّل - جهت جانشینی آنان از رسولان خدا که وارث آنها باشند .
دوم - جهت دارا بودن صفات سه گانه که ذکر شد